Introduction مقدمة

Rice is the main human food crop on the planet, straightforwardly taking care of a greater number of individuals than some other harvest. In 2012, almost 50% of total populace – in excess of 3 billion individuals – depended on rice each day. It is additionally the staple food across Asia where around half of the world’s least fortunate individuals live and is getting progressively significant in Africa and Latin America.

Rice has likewise taken care of a larger number of individuals throughout a more drawn out time than has some other harvest. It is astoundingly different, both in the manner in which it is developed and how it is utilized by people. Rice is special since it can fill in wet conditions that different harvests can’t make due in. Such wet conditions are plentiful across Asia. The training of rice positions as perhaps the main improvements in history and now a great many rice assortments are developed on each landmass with the exception of Antarctica.

الأرز هو المحصول الغذائي الرئيسي للإنسان على هذا الكوكب ، حيث يعتني بشكل مباشر بعدد أكبر من الأفراد مقارنة ببعض المحاصيل الأخرى. في عام 2012 ، اعتمد ما يقرب من 50 ٪ من إجمالي السكان – ما يزيد عن 3 مليارات فرد – على الأرز كل يوم. إنه أيضًا الغذاء الأساسي في جميع أنحاء آسيا حيث يعيش حوالي نصف الأفراد الأقل حظًا في العالم ويزداد أهمية بشكل متزايد في إفريقيا وأمريكا اللاتينية.

وبالمثل ، فقد اعتنى الأرز بعدد أكبر من الأفراد خلال فترة زمنية أطول من الحصاد الآخر. إنها مختلفة بشكل مذهل ، سواء في الطريقة التي تم تطويرها بها وكيف يتم استخدامها من قبل الناس. يعتبر الأرز خاصًا لأنه يمكن أن يملأ الظروف الرطبة التي لا يمكن أن تحققها المحاصيل المختلفة. مثل هذه الظروف الرطبة وفيرة في جميع أنحاء آسيا. التدريب على وضع الأرز ربما كان التحسينات الرئيسية في التاريخ والآن يتم تطوير العديد من أنواع الأرز في كل كتلة اليابسة باستثناء القارة القطبية الجنوبية.

TYPES الأنواع

1 - Arborio rice أرز أربوريو

Arborio rice is an Italian short-grain rice. It is named after the town of Arborio in the Po Valley, which is situated in the main region of Piedmont in Italy. Arborio rice is often used to make risotto. Arborio rice is also usually used for rice pudding. Arborio rice is a variety of short-grain rice used primarily in the classical preparation of risotto. Named after the area in Italy where it was originally cultivated, today the rice is also grown in the U.S. in states such as California and Texas. Arborio rice is short, fat, and slightly oval-shaped with a pearly white exterior. 

Arborio rice is a little less than double the cost of regular long-grain white rice. A serving of arborio rice has a similar number of calories as other types of rice.

Arborio is an Italian variety of superfino rice, one of the largest among the short Italian rice varieties.

أرز أربوريو هو أرز إيطالي قصير الحبة. سميت على اسم مدينة أربوريو في وادي بو ، والتي تقع في المنطقة الرئيسية من بيدمونت في إيطاليا. غالبًا ما يستخدم أرز أربوريو في صنع الريزوتو. عادة ما يستخدم أرز أربوريو في صناعة الأرز باللبن. أرز أربوريو هو نوع من الأرز قصير الحبة يستخدم بشكل أساسي في التحضير الكلاسيكي للريزوتو. سمي على اسم المنطقة في إيطاليا حيث كانت تزرع في الأصل ، ويزرع الأرز اليوم أيضًا في الولايات المتحدة في ولايات مثل كاليفورنيا وتكساس. أرز أربوريو قصير ، سمين ، بيضاوي قليلاً مع سطح خارجي أبيض لؤلؤي.

أرز أربوريو أقل بقليل من ضعف تكلفة الأرز الأبيض العادي طويل الحبة. تحتوي حصة أرز أربوريو على عدد مماثل من السعرات الحرارية مثل أنواع الأرز الأخرى.

أربوريو هو نوع إيطالي من أرز فائق الجودة ، وهو أحد أكبر أنواع الأرز الإيطالي القصير.

2 - Basmati rice أرز بسمتي

Basmati is an assortment of long, thin grained sweet-smelling rice which is generally filled in India, Pakistan and Nepal. Starting at 2018–19, India represented 65% of the global exchange basmati rice, while Pakistan represented the leftover 35%. Numerous nations utilize locally developed basmati rice crops; in any case, basmati is geologically restrictive to specific areas of India, Pakistan and Nepal.

As per the Indian Government office APEDA, a rice assortment is qualified to be called Basmati in the event that it has a base normal precooked processed rice length of 6.61 mm and normal precooked processed rice expansiveness of up to 2 mm, among different boundaries.

Basmati rice has been developed for millennia in the lower regions of the Himalayas. Today, it’s a staple in numerous Indian dishes and is delighted in all around the globe.

البسمتي عبارة عن مجموعة متنوعة من الأرز طويل الحبيبات الرقيق ذو الرائحة الحلوة والذي يتم تعبئته بشكل عام في الهند وباكستان ونيبال. اعتبارًا من 2018-2019 ، مثلت الهند 65٪ من أرز البسمتي في التبادل العالمي ، بينما مثلت باكستان النسبة المتبقية 35٪. تستخدم دول عديدة محاصيل الأرز البسمتي المطورة محليًا ؛ على أي حال ، فإن البسمتي مقيدة من الناحية الجيولوجية لمناطق محددة من الهند وباكستان ونيبال.

وفقًا لمكتب الحكومة الهندية APEDA ، فإن مجموعة متنوعة من الأرز مؤهلة لتطلق عليها اسم Basmati في حالة وجود أرز طبيعي معالج مسبقًا يبلغ طوله 6.61 ملم وأرز معالج طبيعي مطبوخ مسبقًا يصل إلى 2 ملم ، بين حدود مختلفة.

تم تطوير أرز البسمتي منذ آلاف السنين في المناطق السفلى من جبال الهيمالايا. اليوم ، هو عنصر أساسي في العديد من الأطباق الهندية ويسعد في جميع أنحاء العالم.

3 - Black rice أرز أسود

Black rice, also known as purple rice or forbidden rice. Black rice is native to north-east India and is widely filled in Odisha, West Bengal and Jharkhand. It is generally eaten in Manipur as a result of its restorative worth. Called chak-hao, which means rice which is scrumptious, black rice is eaten during conventional banquets. 

Black rice is the highest in antioxidant activity and contains more protein than brown rice. Black rice is one of the highest in protein. Black rice is a good source of several nutrients, particularly protein, fiber, and iron. 

الأرز الأسود ، المعروف أيضًا باسم الأرز الأرجواني أو الأرز الممنوع. الأرز الأسود موطنه الأصلي شمال شرق الهند وهو مملوء على نطاق واسع في أوديشا والبنغال الغربية وجارخاند. يؤكل بشكل عام في مانيبور نتيجة لقيمته التصالحية. يطلق عليه تشاك هاو ، ويعني الأرز الشهي ، ويؤكل الأرز الأسود خلال الولائم التقليدية.

الأرز الأسود هو أعلى نسبة نشاط مضاد للأكسدة ويحتوي على بروتين أكثر من الأرز البني. الأرز الأسود هو واحد من أعلى نسبة البروتين. يعتبر الأرز الأسود مصدرًا جيدًا للعديد من العناصر الغذائية ، وخاصة البروتين والألياف والحديد.